856. იტყვის ღ~თო რა შეგცოდე: შენ უფალსა არსთა მხედსა჻ რად გამყარე მოყვარეთა: რად შემასწარ ამა ბედსა჻ ერთი ორთა მგონებელი: ვარ საქმესა წარსაწყმედსა჻ მოვჰკვდე თავი არ მეწყალვის: სისხლი ჩემი ჩემსა ქედსა჻
857. მოყვარემან ვარდის კონა: გულსა მკრა და დამიწყლულა჻ იგი ფიცი ჩემგან სრული: მან აღარა გამისრულა჻ მას თუ გამყრი საწუთროვო: ჩემი ლხინი გარდასრულა჻ სხვა მოყვარე თვალსა ჩემსა: გაკიცხულა გაბასრულა჻
858. კვლავ იტყვის მიკვირს ნაღველი: კაცისა მე ჭკუიანისა჻ რა ჭმუნვარებდეს რას არგებს: ნაკადი ცრემლთა ბანისა჻ სჯობს გამორჩევა აზრობა: საქმისა დასაგვანისა჻ აწ მეცა მიჯობს მონახვა: მის მზისა ლერწამტანისა჻
859. ყმა გაემართა საძებრად: მტირალი ცრემლთა მფქვეველი჻ ეძებს უძახის უყივის: დღეებრ ღამეთა მთეველი჻ სამ დღემდი მოვლო მრავალი: ჴევი შამბნარი ტყე ველი჻ ვერ პოვა მივა მჭმუნვარე: ვერას ამბისა მცნეველი჻
860. იტყვის ღ~თო რა შეგცოდე: ეგზომ დიდი რა გაწყინე჻ რად შემასწარ ამა ბედსა ჩემსა: რა სასჯელი მამივლინე჻ გამკითხველო გამიკითხე: აჯა ჩემი შეისმინე჻ დაამოკლე დღენი ჩემნი: ჭირნი ჩემი გამილხინე჻
861. მივიდოდა მიუბნობდა: ყმა მტირალი ფერ შეცვლილი჻ ქედსა რასმე გარდაადგა: ველი აჩნდა მზიან ჩრდილი჻ ნახა შავი შამბთა პირსა: დგა სადავე უკუყრილი჻ თქუა უცილოდ იგიაო: არა უნდა ამას ცილი჻
862. რა შეხედნა ყმასა გულმან: გაუფეთქნა გაუნათდა჻ აქა ლხინი დაღრეჯილსა: უათასდა არ უათდა჻ ვარდმან ფერი გაანათლა: ბროლი ბროლდა სათი სათდა჻ ვით გრიგალმან ჩაირბინა: არ მოსცალდა ჭვრეტად მათდა჻
863. რა ტარიელ დაინახა: გაღანამცა დაეღრიჯა჻ ახლოს მყოფი სიკუდილსაღა ჯდა და პირი დაებღნიჯა჻ საყელონი გარდეხივნეს: თავი სრულად გაეგლიჯა჻ მას აღარა შეესმოდა: სოფლით გაღმა გაებიჯა჻
864. ერთკენ უც ლომი მოკლული: და ჴრმალი სისხლ მოცხებული჻ კვლავ სხვაგან ვეფხი უსულო: მკუდარი ქუე დანარცხებული჻ მას წყაროსაებრ თვალთაგან: ცრემლი ჰსდის გაფიცხებული჻ მუნ აგრე გულსა უნთებდა: ცეცხლი მცხინვარე ცხებული჻
865. თვალთა ახმადცა ზარ ედვა: სრულად მიხდოდა ცნობასა჻ მიახლებოდა სიკუდილსა: მოშორვებოდა ნობასა჻ ყმა სახელდებით უყივის: ლამის სიტყჳთა კრთობასა჻ ვეღარ ასმინა გარდიჭრა: ძმა გამოაჩენს ძმობასა჻
866. ჴელითა ცრემლსა უწურავს: თვალთა ავლებდა საჴელსა჻ ახლოს უზის და უყივის: მართ სახელდობით სახელსა჻ ეტყჳს ვერ მიცნობ ავთანდილს: შენთვის გაჭრილსა და ხელსა჻ მას არა დია შეესმის: რეტსა თვალ დაუფახველსა჻
867. ესე ყველაი ასრეა: რაცა აწ ჩემგან თხრობილა჻ ცრემლნი მოსწურნა თვალთაგან: ცოტადრე მოაცნობილა჻ მაშინღა იცნა აკოცა: მოეჭდო მოეძმობილა჻ ვიმოწმებ ღ~თსა ცხოველსა: მისებრივ არვინ შობილა჻
868. უთხრა ძმაო არ გიტყუვე: გიყავ რაცა შემოგფიცე჻ გნახე სულთა გაუყრელმან: ფიცი ასრე დავამტკიცე჻ აწ დამეხსენ სიკვდილამდის: ვიტირო და თავსა ვიცე჻ მაგრა გვედრებ დამარხვასა: მჴეცთა საჭმლად არა მივიცე჻
869. ყმამან უთხრა რაშიგან ხარ: შენ საქმესა რად იქ ავსა჻ ვინ მიჯნური არ ყოფილა: ვის საჴმილი არა სწვავსა჻ ვის უქნია შენი მსგავსი: სხვათა კაცთა ნათესავსა჻ რად სატანას წაუღიხარ: რად მოიკლავ ნებით თავსა჻
870. თუ ბრძენი ხარ ყოვლნი ბრძენნი: აპირებენ ამა პირსა჻ ჴამს მამაცი მამაცური: სჯობს რაზომცა ნელად ტირსა჻ ჭირსა შიგან გამაგრება: ისე უნდა ვით ქვიტკირსა჻ თავისისა ცნობისაგან ჩავარდების კაცი ჭირსა჻
871. ბრძენი ხარ და გამორჩევა: არა იცი ბრძენთა თქმულებ჻ მინდორს სტირ და მჴეცთა ახლავ: რას წადილსა აისრულებ჻ ვისთვის ჰკვდები ვერ მიხვდები: თუ სოფელსა მოიმდურვებ჻ თავსა მრთელსა რად შეიკრავ: წყლულსა ახლად რად იწყლულებ჻
872. ვინ არ ყოფილა მიჯნური: ვის არ საჴმილნი სდებიან჻ ვის არ უნახვან პატიჟნი: ვისთვის ვინ არა ბნდებიან჻ მითხარ უსახო რა ქნილა: სულნი რად ამოგხდებიან჻ არ იცი ვარდნი უეკლოდ: არავის მოუკრებიან჻
873. ვარდსა ჰკითხეს ეგზომ ტურფა: რამან შეგქმნა ტანად პირად჻ მიკვირს რად ხარ ეკლიანი: პოვნა შენი რადგან ჭირად჻ მან თქვა ტკბილსა მწარე ჰპოვებს: სჯობს იქნების რაცა ძვირად჻ ოდეს ტურფა გაიეფდეს: არღარა ღირს არცა ჩირად჻